به گزارش روابطعمومی صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان خراسان جنوبی، در ابتدای این مراسم، جناب آقای باقرینژاد مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، به فلسفه درج رویداد تاریخی ۲۵ ذیالحجه به عنوان روز تکریم بازنشستگان و سالمندان اشاره کرد و با بیان اینکه این مناسبت برگرفته از آموزههای دینی و آیات قرآن کریم است، گفت: نخستین برنامه گرامیداشت این روز در استان خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۶ برگزار شده و امروز نیز این سنت ارزشمند همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم برگزار شده در خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان بیرجند، از تلاشهای سرکار خانم فورکینژاد بعنوان مدیر مجموعه و سایر همکاران ایشان در اجرای برنامههای متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی قدردانی کرد و افزود: بسیاری از بازنشستگان پس از پایان دوران خدمت نیز منشأ اثر بوده و در عرصههای مختلف اجتماعی، فرهنگی، اشتغالزایی و خیرخواهانه فعالیتهای بسیار ارزشمندی انجام میدهند.
در ادامه، جناب آقای مزاری نماینده محترم استانداری، ضمن تبریک این روز به بازنشستگان حاضر در مراسم، از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری و مدیریت استان قدردانی کرد و اظهار داشت: حضور در جمع بازنشستگان فرهیخته و خدمت به این عزیزان افتخاری بزرگ است و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی بخشی از زحمات و خدمات سالهای طولانی آنان باشیم.
در ادامه به فعالیتهای خیرخواهانه بازنشستگان، از سرکار خانم کرباسچی به دلیل مشارکت در ساخت و تجهیز یک پایگاه اورژانس، مرکز بهداشت و درمان و نیز سرکار خانم مشرقیمقدم به واسطه اقدامات مؤثر در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی مستضعفان و نیازمندان در مناطق محروم استان اشاره شد.
در بخش دیگری از مراسم، بازنشستگان حاضر با بیان تجربیات خود، از خدمات و برنامههای جذاب خانه امید بیرجند قدردانی کردند و این مجموعه را محیطی پویا، صمیمی و اثرگذار برای بازنشستگان دانستند. آنان ضمن تشکر از کارکنان و عوامل اجرایی آن مکان، بر کیفیت بالای برنامهها، سهولت ارتباط با مدیریت استان و توجه به درخواستها و دغدغههای بازنشستگان تأکید کردند و خواستار انتقال قدردانی و رضایت خود به شخص استاندار خراسان جنوبی شدند.
سرکار خانم قلاسی دیگر نماینده استانداری نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیتهای گسترده بازنشستگان در دستگاههای اجرایی گفت: هر دستگاه باید توانمندیها و ظرفیتهای بازنشستگان خود را شناسایی کند و استانداری نیز آمادگی دارد در صورت معرفی این عزیزان از سوی دستگاههای اجرایی، برای دیدار، تکریم و بهرهگیری از تجربیات آنان اقدام کند.
در ادامه، سرکار خانم فورکینژاد مدیر خانه امید بیرجند ضمن گرامیداشت این روز و قدردانی از حمایتهای مدیریت استان، به تشریح برنامهها و فعالیتهای خانه امید پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف خانه امید، هویتبخشی به دوران بازنشستگی و فراهم کردن زمینه حضور فعال، مؤثر و بانشاط بازنشستگان در عرصههای مختلف اجتماعی است.
فورکینژاد تأکید کرد: 3 عامل باعت پیشرفت خانه امید در تمامی جهات شده است. اول حمایت همه جانبه مدیریت استان از بازنشستگان است و دوم اعطای آزادی عمل به فعالین خانه امید بابت برگزاری برنامههای متنوه و در نهایت استفاده از تجربیات سطح بینالمللی حوزههای متنوع، علیالخصوص سالمندان در آن مکان. وی اشاره گفت: توجه به هنر، ورزش، نشاط اجتماعی و حفظ ارتباطات انسانی در دوران بازنشستگی، نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی سالمندان و بازنشستگان دارد و خانه امید تلاش میکند این بستر را بیش از پیش گسترش دهد.
در پایان این مراسم، از حضار با اهدای لوح تقدیر، هدیه و گل تجلیل به عمل آورده شد.